dinsdag 15 december 2009

Eindelijk een passende BH!

Onder diegenen die zich wat meer verdiept hebben in de wereld van de lingerie is het wel bekend: geschat wordt dat 70-90% van de dames geen passende BH draagt. En tot mijn schaamte moet ik bekennen dat ik er één van was. Niet mijn zelfgemaakte, op maat getekende, BH's natuurlijk, maar ik loop al jaren te zoeken naar wat nou precies de juiste confectiemaat is voor mij. Ik droeg altijd 80C, die zit comfortabel en de beugels zitten mooi om mijn borsten maar de cups geven niet echt steun, ze doen niet veel met mijn borsten. Je hebt allerlei leuke maattabellen maar ook daarmee kwam ik er niet uit. Meestal kwam daar dan 75D of zelfs C uit, maar die zitten echt niet goed. Toen ik laatst bij de Sale van Marlies Dekkers was, besloot ik toch maar weer eens een 75D te passen. In de paskamer zag ik dat het een 70D was. Ik dacht dat hij echt niet zou passen, maar hij bleek als gegoten te zitten!!! Nog een paar geprobeerd, die bleken te klein maar 70E zat dus wel prima. Deze BH's duwen mijn borsten mooi omhoog, geven een prettige steun en een mooi décolleté. En ik heb nu zelfs een paar BH's met voorgevormde cups, terwijl ik die met de oude maat echt niet kon dragen.


Nu las ik vandeweek een tip op The Lingerie Post. Er is nu eindelijk een lingerie-gerelateerde applicatie voor de iPhone (mijn favoriete speeltje), de Bra-Fitter. Deze rekent uit wat de goede maat zou zijn, en geeft ook nog een paar mogelijkheden voor maten die eventueel ook goed zouden kunnen passen. Met deze app bleek ik op 70F uit te komen! 70E stond ook bij de mogelijkheden. Dit is dus de eerste keer dat ik een goed advies krijg, dus deze app is meteen mijn favoriet! (En nog gratis ook).


Bra-Fitter on iPhone

Geen opmerkingen:

Een reactie posten