zaterdag 12 juni 2010

Mircalla

Mircalla, Countess of Karnstein, was one of the first vampires ever known to man. She had a (slightly lesbo-erotic) friendship with the protagonist/narrator of the book Carmilla by Joseph Sheridan LeFanu  (1872).  Although she travelled under the name of Carmilla, she was once known as Mircalla and had been dead for years. Now she fed on human blood.

Carmilla was one of the first vampire novelas,  Bram Stokers Dracula (more famous and thrilling) was influenced by this book.

Mircalla, the gravin van Karnstein, was een van de eerste vampiers waar men weet van heeft. Ze had een (licht lesbo-erotische) vriendschap met de ik-persoon uit het boek Carmilla van Joseph Sheridan LeFanu (1872). Ze reisde onder de naam Carmilla, maar eens was ze de gravin van Karnstein, Mircalla. Ze was al jaren dood en nu voedde zij zich met menselijk bloed.


Carmilla was een van de eerste vampierromans, 'Dracula' van Bram Stoker (veel beroemder en spannender) is beïnvloed door dit boek.

Today I introduce to you the name of my label. I intend to name my future business this way!


Vandaag introduceer ik jullie de naam van mijn nieuwe label. Als ik na mijn examen voor mijzelf ga beginnen, word dit de naam van mijn bedrijfje!

6 opmerkingen:

  1. gefeliciteerd met deze eerste stap naar een prahtige collectie! mooie combinatie van kleur, lettertype en logo!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd!!
    Orginele naam! Maar past helemaal bij jou.
    En leuk gelijk al labetjes ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. gefeliciteerd met je mooie naam, heel byzonder.Het begin van een nieuwe fase.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie naam,
    Mijn zegen heb je zeker

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd! En wanneer is je examen??

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi, wanneer ga je examen doen?

    Wel gefeliciteerd, je bent een kanjer!

    Sieuwke

    BeantwoordenVerwijderen