maandag 14 juli 2014

Nieuw leven in mijn blog!

Enige tijd geleden (bijna twee jaar alweer) was dit een actieve blog over het maken van lingerie. Het lingerievirus had mij te pakken en ik was heel fanatiek met lingerie maken bezig. Ik heb een opleiding gedaan op het gebied van lingerie maken. Ik heb er zelfs over gedacht om een eigen bedrijfje te beginnen, wat ik Mircalla wilde noemen. 

Maar dat is het niet geworden. Waarom niet? Ten eerste ben ik geen ondernemer, en was het opzetten van een eigen bedrijf niet echt een droom van mij. En om een eigen bedrijfje op te zetten moet je heel bedreven zijn. Dat was ik dus niet! Ook zijn het maken van lingerie/kleding en het opzetten van een eigen bedrijfje nogal solistische taken zijn, en ik functioneer gewoon beter in gezelschap.Ik houd van mensen om mij heen.



Verder ben ik een persoon ben die soms helemaal in iets nieuws kan opgaan, maar er dan na verloop van tijd op uitgekeken raakt. Zeker op dit moment in mijn leven waar ik nogal snel afgeleid kan zijn door zorgtaken en een tegenvallend energiepeil door gezondheidsproblemen. Solistisch werken maakt mij eenzaam en geeft mij geen energie. Zodoende ben ik vrijwilligerswerk gaan doen op het gebied van mijn oude beroep, docent dansexpressie. Ik werk met lichamelijk gehandicapten en begeleid een activiteit op het gebied van dans en theater. Ik vind dit heerlijk om te doen. Niet alleen ben ik op deze manier bezig met mijn passie, dans en bewegen, ik vind het ook een heel bijzondere doelgroep om mee te werken. Bovendien heb ik leuke collega's. Deze activiteit geeft mij energie en voldoening, ik voel me er nuttig door.


Sneak peek in mijn tuintje


Verder heb ik sinds kort een volkstuintje, waar ik 'szomers heerlijk van de zon kan genieten. En ook van alles meemaak. En sinds kort ben ik weer lekker aan het haken, en zelfs weer een beetje aan het naaien (dat was me een beetje tegen gaan staan door de druk van het lingerie maken).


Ik ben dus niet meer zoveel met lingerie maken bezig, maar toch kriebelt het weer om te gaan bloggen. Nu niet meer (alleen) over lingerie maar over alles wat mij bezig houdt. En wat centraal staat in mijn leven is mensen. De kracht van mensen, dat wat ze bezig houdt en energie geeft. Dus daar wil ik over gaan schrijven. Over wat mij bezig houdt en energie geeft, en ook over andere mensen. Ik vind het gewoon heerlijk om te schrijven en op deze manier wil ik deze blog weer nieuw leven in blazen!

Lees ook mijn stukje Mensenkracht!

Misschien vind je dat niet interessant, en wil je mijn blog niet meer volgen. Maar hopelijk blijf je hangen en denk je wel, hee wat leuk, een afwisselende blog! Of wellicht had je toch al niks met lingerie en wil je nu mijn blog juist graag volgen. Welkom!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten